ایران سرویس

خدمات سرویس فنی

ایران سرویس

خدمات سرویس فنی

  • ۰
  • ۰

روش ردوبدل کمپرسور کولر گازیشستن سیکل کولر گازی بوسیله ازت گذشته از فراگیری ردوبدل کمپرسور اسپیلت 

نوبت به شستشوی سیکل کولر گازی میرسد شما بایستی همه سیکل کولر گازی را قبلی از نصب کمپرسور شستشو داده تا از کیپی و آلوده و کثیف بودن آن مطمئن گردید چون علت فساد یا این که سوختن بیشتر کمپرسورها فاسدشدن روغن به عارضه ها متعدد است ( نصب نکردن تله روغن وکیوم نکردن و … ) که سبب ساز کیپی در نقاط متعدد شیر برقی شده و سبب سوختن کمپرسور می‌گردد این روغن فاسد در تمام سیکل پخش‌شده و گهگاه به نصیب الکترونیکی کمپرسور خط مش پیدا میکند که مضاعف سیاه شده که اصطلاحاً لجن میشود . 

شما از دو رویکرد کار کشته به شستشو سیکل می‌باشید 


خط مش نخستین شستن سیکل کولر گازی ( اسپیلت ) با ازت 

این شیوه که یک‌راه علمی و جهانی است که در همگی جای عالم برای شستشوی سیکل تهویه مطبوع از آن به کارگیری می گردد شستن سیستم با ازت است که به‌وسیله فشار بالای ازت سیستم را از هرگونه روغن فاسد خالی میکنیم این شایسته ترین راهی است که شما از تندرست سیستم خویش مطمئن می شوید نصاب کولر گازی در مشهد


شیوه دوم شستن سیکل کولر گازی تخت گاز R22 

این را ه اگر‌چه که اصلاً روش صحیح و اصولی نیست و در صورت عدم تحمیل به‌هیچ‌وجه سفارش نمیشود شستن سیستم به‌سرعت R22 است اما چنانچه ناچار به‌این عمل گردید انجام آن برای سیستم از انجام ندادن آن خوب تر است 


هم اکنون چرا سیکل کولر گازی را نباید تخت گاز R22 شست ؟ 

شما به سه عامل نباید سیکل کولر گازی را به‌سرعت R22 شستشو دهید 

این گاز برای محیط‌زیست زیان آور بوده و با این عمل میزان قابل توجیهی از آن در سیستم رها خواهد شد 

اثر پاک‌کنندگی آن نظیر ازت نبوده و سیستم را به‌کلی منزه نخواهد کرد 

ازلحاظ هزینه به مقرون صرفه نیست 

نکته مضاعف اساسی و حیاطی : گذشته از استارت به شستن سیستم حتماً و حتماً و حتماً این یادگرفتن را بخوانید احتمال دارد معاش شما هم درخطر باشد 


فراگیری شستن سیکل کولر گازی توسط ازت 

به یادگرفتن برمی‌گردیم هنگامی که سیستم گشوده است و کمپرسور روی فعالیت بسته نشده است میتوانید یک‌بار مبادرت به شستن سیستم پنل داخلی ولوله‌های آن کرده و یک‌بار مبادرت به شستن کندانسور ولوله‌های بیرونی فرمائید . 

برای این فعالیت بایستی یک مغزی و والف به رمز لوله رفت وصل کرده و کپسول ازت را به آن متصل فرمایید و با مفتوح کردن ازت و وارد آوردن فشار به سیستم همه روغن جانور در پنل داخلی از لوله رجوع و برگشت بیرون شود توجه داشته باشد که‌این فعالیت را چند دفعه هر توشه باکم و دوچندان کردن فشار ازت انجام دهید تا کاملاً روغن لجن شده خارج کشیده شود 

بعداز شستشوی سیکل داخلی نوبت به کندانسور می رسد که شما میتوانید با وصل کردن گاز ازت به کندانسور نظیر شستن اواپراتو کار فرمائید با این تفاوت که فشار کمتری برای شستن سیکل کندانسور ضروری است 


یادگرفتن شستن سیکل با‌گاز R22 

همان‌طور که در صدر اشاره شد این روش پیشنهاد نمی شود و تنها برای بالا بردن داده ها شما گفته خواهد شد در‌این روش تمام پروسه مثل روش شستن سیکل با ازت انجام می‌گردد با این تفاوت که شما بایستی یک بطری توزن تهیه‌کرده و گذشته از شستن سیکل در سیکل بیشتر فرمایید 

به دلیل فشار کم‌گاز R22 نیاز است که توزن تا حدودی روغن را حل کرده تا در بیرون شدن آن تصریح شود 

و نکته دیگر این روش این است که شما بایستی به‌صورت مایع گاز را به سیستم انتقال دهید تا به‌وسیله فشار جوشش آن روغن بیرون شود و تا‌هنگامیکه روغن لجن شده از سیستم بیرون میگردد این فعالیت را ادامه دهید اما توجه داشته باشید که در فواصل هنگامی کوتاه گاز را به سیستم وارد نمائید و به‌یک‌باره گاز را برای برهه زمانی فراوان در سیستم رها نکنید درین روش برای نگهداری از جراحت وصال به دستتان به دلیل سوختگی به سرعت R22 حتماً از دستکش به کار گیری فرمائید 

بعدازاینکه از تمیزی سیکل مطمئن شدید نوبت به جوش دادن کمپرسور میرسد که با توجه لوله‌های آن را جوش دهید و از عدم نشتی در جوشکاری مطمئن گردید و بازهم اعلام کردن این نکته خالی از لطف نیست که حتماً در جایگذاری لوله‌های اطراف کمپرسور توجه نمایید که هیچ‌گونه تماسی با کمپرسور نداشته باشند تا به دلیل لرزش بسیار کمپرسور علاوه بر ساخت نکردن صدای فراوان از ترک شدن آن هم دوری شود 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی