آیا میدانید به چه روشی می توانید اساس های ( C , R , S ) را در کمپرسور کولر گازی پیدا نمایید ؟
روز جاری در دیجی تعمیرگاه قصد داریم طرز یافت کردن سوکت ( C , R , S ) را در کولر گازی بیابیم این عمل به دلیل جایگزاری صحیح سوکت ها برای فعالسازی کمپرسور زیاد دارای اهمیت بوده که در صورت جابجا زدن این سوکت ها به کمپرسور سبب سوختن کمپرسور خواهد شد برای اینکه شما بتوانید سیمپیچ رانینگ ( R ) شروع ( S ) و مشترک ( C ) را در کمپرسور کولرگازی پیدا نمایید می توانید به روشهای ذیل این فعالیت را انجام داده که فرایند آن به شرح ذیل است . نصاب کولر گازی مشهد
آزمایش کمپرسور جهت مطمئن شدن از تندرست بودن آن
۱ - پیشین از آغاز هر کاری می بایست برق سیستم را کاملاً انقطاع فرمائید و از جدا بودن آن مطمئن گردید
۲ - بایستی سیستم را آنالیز نمایید و مطمئن گردید که اورلود سیستم عملنکرده باشد برای این عمل بایستی با دست کمپرسور را لمس نمائید و از سرد بودن آن مطمئن گردید زیرابه عامل اینکه اورلود بر روی مسیر مشترک یا این که C بستهشده باشد در صورتیکه کار نماید این مسیر را انقطاع مینماید
۳ - بایستی از سلامت بودن سیمپیچ مطمئن گردید برای این فعالیت می بایست رابطه تکتک سوکت ها را با بدنه کمپرسور برسی نمایید و مطمئن گردید که هیچکدام از این سوکت ها به بدنه روش ندارد در صورتی غیرازاین باشد کمپرسور سوخته و نیاز به ردوبدل داراست و اینکه همه این سوکت ها می بایست به نیز روش دهند نمایندگی تعمیرات کولر گازی کریر
روش گرفتن رانینگ , آغاز و مشترک کمپرسور ( C , R , S )
بعدازاینکه از تندرست بودن کمپرسور مطمئن شدید بهوسیله اهمتر هر سه سوکت را دوبهدو مثل صورت تحت به نیز با سختی اهمسنج آمپرمتر مقدار میگیرید پس از آزمایش دوبهدو تمام سوکت ها سه تا به دست میاوریم مثل تصویر ذیل .
جستن سوکت رانینگ کمپرسور
بهوسیله اهممتر دوبهدو پایههای کمپرسور را اهم گیری میکنیم بزرگترین عدد مرتبط با مقاومت میان دوپایه R , S است درنتیجه شالوده مانده شالوده مشترک یا این که به عبارتی سوکت C است پس از گرفتن اساس مشترک ( C ) آن را با دوپایه دیگر یکبهیک اهم گیری میکنیم آن پایهای که مقاومتش با مبنا مشترک کمتر است سیمپیچ کلیدی یا این که به عبارتی ( R ) است و آن پایهای که مقاومتش با مشترک بیشتر است سیمپیچ آغاز یا این که به عبارتی ( S ) است .
قابل ذکر است که در بیشتر کمپرسورها شما دو نماد MAIN , و SUB را مشاهده می کنید که در اختصار سیمپیچ ( C - R ) را سیمپیچ مهم یا این که ( MAIN ) و سیمپیچ ( C - S ) را سیمپیچ کمکی با ( SUB ) اسم گزاری مینمایند .
فراگیری ردوبدل کمپرسور اسپیلت ( کولر گازی ) گردهمایی سوم
شیوه بده بستان کمپرسور کولر گازیشستن سیکل کولر گازی توسط ازت قبلی از فراگیری بده بستان کمپرسور اسپیلت
نوبت به شستشوی سیکل کولر گازی میرسد شما می بایست همگی سیکل کولر گازی را قبلی از نصب کمپرسور شستشو داده تا از کیپی و آلوده و کثیف بودن آن مطمئن گردید چون علت فساد یا این که سوختن بیشتر کمپرسورها فاسدشدن روغن به عوارض گوناگون است ( نصب نکردن تله روغن وکیوم نکردن و … ) که سبب کیپی در نقاط متعدد شیر برقی شده و سبب سوختن کمپرسور می گردد این روغن فاسد در تمام سیکل پخششده و گهگاه به نصیب الکترونیکی کمپرسور رویه پیدا میکند که دوچندان سیاه شده که اصطلاحاً لجن میگردد .
شما از دو روش حاذق به شستشو سیکل می باشید
منش نخستین شستن سیکل کولر گازی ( اسپیلت ) با ازت
اینراه که یکراه علمی و جهانی است که در همگی جای عالم برای شستشوی سیکل تهویه مطبوع از آن استعمال میگردد شستن سیستم با ازت است که بهوسیله فشار بالای ازت سیستم را از هرگونه روغن فاسد خالی می کنیم این شایسته ترین راهی است که شما از تندرست سیستم خویش مطمئن میشوید
منش دوم شستن سیکل کولر گازی باگاز R22
این را ه اگرچه که اصلاً رویه صحیح و اصولی نیست و در صورت عدم زور بههیچوجه سفارش نمیشود شستن سیستم بهسرعت R22 است اما درصورتی که بدون چاره بهاین فعالیت گردید انجام آن برای سیستم از انجام ندادن آن خوبتر است
اکنون چرا سیکل کولر گازی را نباید تختگاز R22 شست ؟
شما به سه برهان نباید سیکل کولر گازی را بهسرعت R22 شستشو دهید
این گاز برای محیطزیست زیان آور بوده و با این فعالیت میزان قابل توجیهی از آن در سیستم رها خواهد شد
اثر پاککنندگی آن مثل ازت نبوده و سیستم را بهکلی تمیز نخواهد کرد
ازلحاظ هزینه به مقرون صرفه نیست
نکته زیاد کلیدی و حیاطی : قبلی از آغاز به شستن سیستم حتماً و حتماً و حتماً این یادگرفتن را بخوانید ممکن است معاش شما هم درخطر باشد
فراگیری شستن سیکل کولر گازی بوسیله ازت
به یادگرفتن برمیگردیم هنگامی که سیستم گشوده است و کمپرسور روی فعالیت بسته نشده است میتوانید یکبار مبادرت به شستن سیستم پنل داخلی ولولههای آن کرده و یکبار مبادرت به شستن کندانسور ولولههای بیرونی نمایید .
برای این عمل می بایست یک مغزی و والف به رمز لوله رفت وصل کرده و کپسول ازت را به آن متصل فرمایید و با مفتوح کردن ازت و وارد آوردن فشار به سیستم همگی روغن جان دار در پنل داخلی از لوله بازگشت بیرون شود توجه داشته باشد کهاین عمل را چند دفعه هر توشه باکم و فراوان کردن فشار ازت انجام دهید تا کاملاً روغن لجن شده خارج کشیده شود
بعداز شستشوی سیکل داخلی نوبت به کندانسور میرسد که شما می توانید با وصل کردن گاز ازت به کندانسور مثل شستن اواپراتو کار فرمائید با این تفاوت که فشار کمتری برای شستن سیکل کندانسور اضطراری است
یادگرفتن شستن سیکل بهسرعت R22
همانطور که در ابتدا اشاره شد این روش سفارش نمی شود و تنها برای بالا بردن داده ها شما گفته خواهد شد درین روش تمام روند نظیر روش شستن سیکل با ازت انجام می شود با این تفاوت که شما بایستی یک بطری توزن تهیهکرده و پیشین از شستن سیکل در سیکل طولانی تر نمایید
به دلیل فشار کمگاز R22 نیاز است که توزن تا حدودی روغن را حل کرده تا در بیرون شدن آن تصریح شود